Eerste dagen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Christa - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Christa - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Christa

18 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Wat maken we weer veel mee hier. De tweede dag gingen we mee naar diverse scholen om de jongste kinderen, 4-6 jaar, bijles te geven. Deze kinderen kunnen bv wel tellen, maar als je een willekeurig nummer aanwijst, hebben ze geen idee welk getal het is...
Door middel van puzzels en spelletjes (oa met flessedoppen!) proberen we ze iets meer inzicht te geven. Erg leuk om te doen al lopen we wel vaak tegen een taalbarriere aan, maar dat geeft ook wel leuke situaties. Deze `lessen` worden allemaal gegeven door vrijwilligers, heel bijzonder!
Aan het eind van de ochtend worden we afgezet bij Child Welfare. Daar horen we van Suzan dat we ´s middags verwacht worden in het dorp om schooluniformen te kopen voor de kinderen van Ingubo, een naschoolse opvang voor kinderen die anders op straat zwerven... Zonder uniform mogen kinderen niet naar school, dus zijn die wel heel belangrijk.

Woensdag gaan we met Ellen mee naar Alexandria, naar JJH Foster Home, een weeshuis waar zo´n 100 kinderen opgevangen worden. Dat is best schrijnend om te zien! Als wij aankomen zijn alleen de hele kleintjes thuis, de anderen zijn naar school. Er loopt/waggelt heel wat van dat grut rond. Kleine mensjes die zóóó blij worden van een beetje aandacht... We zingen en spelen wat met ze. Rond 12 uur komen de oudere kinderen beetje bij beetje binnen en gaan ze samen eten.
Helaas moeten wij dan weer weg, maar vrijdag zien we ze weer en volgende week zullen we een groot deel van de week ook daar zijn....

• 18 Februari 2015 - 20:18

Anoushka:

Hoi meiden,

Leuk om van jullie te horen en wat een verhalen en avonturen alweer. En wat een totaal andere wereld ook ; het is bijna niet voor te stellen.
    Heel veel succes de komende weken .

Gr. Anoushka

• 18 Februari 2015 - 21:23

Monique:

O Chrisje kun je dat straks allemaal wel weer achterlaten?? Knuffel el maar op los hoor. Veel plezier meiden.

Groetjes Monique. Xxx

• 18 Februari 2015 - 21:31

Eveline:

Hoi,

Wat een hoop indrukken....
    Een wereld van verschil.
    Succes!

Gr.
    Eveline

• 19 Februari 2015 - 09:40

Marian Van Grevenhof:

Hoi Christa,

Wat lijkt me het leuk om zoveel dankbaarheid te ervaren,maar erg dat er zoveel kindjes daar al wees zijn. Ik hoop dat je je daar vermaakt,maar als ik het zo lees,dan doe je dat wel,ik vind het knap van je. Heel veel plezier en ik blijf je volgen.

• 20 Februari 2015 - 09:32

Michel :

Hoi Christa,

Heerlijk om te lezen dat je weer zo in je element bent daar ! Heerlijk ook voor de kinderen dat ze jullie daar even hebben om wat op te vrolijken en ook nog wat te leren !

Heel veel succes met zijn tweeen en groet ook aan Yvonne,

van Michel

nb morgen gaan wij voor een week naar Zwitserland . Daarna laat ik graag weer wat van mij horen.