Weekend Boknes met kids JJH foster home - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Christa - WaarBenJij.nu Weekend Boknes met kids JJH foster home - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Christa - WaarBenJij.nu

Weekend Boknes met kids JJH foster home

Blijf op de hoogte en volg Christa

22 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Vrijdagmorgen was het opnieuw inpakken voor een weekend weg met de kinderen uit het opvang/weeshuis in Alexandria. Wij worden rond 9 uur opgehaald en ongeveer een uurtje later zijn we bij het JJH foster home. De kids daar zijn door het dolle heen met het weekendje uit in het vooruitzicht. Er staat al heel wat bagage klaar.
Wij nemen de kleintjes nog maar even mee naar buiten voor wat afleiding en spelen en zingen lekker in de tuin in het zonnetje.
Rond 12 uur komen de eerste kids uit school. Snel omkleden, eten en hun tas pakken. Druppelsgewijs loopt het vol en rond 2 uur word het sein: inpakken! gegeven....
Het is ongelofelijk wat er in een auto met "bakkie" past... Achterin gaan zo'n 25 kinders!! Aanhangwagen met bagage erachter en we rijden naar Boknes, een plaatsje aan de kust, ongeveer een half uurtje rijden over een grindweg met heel veel hobbels en bobbels. Dat maakt de chauffeur niks uit... we gaan er met een vaartje van zo'n 100 km/uur overheen! Op de plaats van bestemming zijn de kids gelijk "uit" en rennen en springen en spelen...
Het is een soort scouting terrein met een aantal gebouwen: keuken en eetzaal, diverse slaapzalen en toiletgebouwtjes.
Als alle kinderen er zijn en er ook speelgoed is gearriveerd is het echt feest!!
Zaterdag is het ander weer, bewolkt en er staat een harde wind. Dat weerhoudt ons er niet van om naar het strand te gaan. We hebben allemaal een aantal kids onder onze hoede. Het is ongeveer 5 minuutjes lopen en dan is het rennen geblazen over het strand. De zee is frisjes en er staat een hoge branding, dus we moeten de kinders goed in de gaten houden. Weer thuis is er een bbq, dus groot feest!
Er volgt een koude nacht! Wij zijn blij als het ochtend is en we een zonnetje zien! Na een (vroeg) ontbijt gaan we al snel weer met groepjes naar het strand en dan is het al snel de bovenkleding uit in in ondergoed gaan ze het water in.... Wat een pret!!! Ze krijgen er geen genoeg van en wij komen ogen en handen tekort om zowel het strand als de zee in de gaten te houden. Er zijn zo'n 80 kinderen mee dit weekend en dat is best veel...!!
Rond het middaguur gaan we terug om wat te eten en het is feest als "auntie Ellen" arriveert en ook nog meegaat naar het strand! de bedoeling was om niet meer de zee in te gaan, maar dat werkt niet voor deze kinders, die de zee maar zelden zien! Dus weer alles naar, maar... weer dikke pret!
Terug op kampeerterrein worden onder de buitendouche de kinderen schoongespoeld en vervolgens in de zon te drogen gelegd, heel komisch.
Maar dan moet er toch echt ingepakt worden. Heel gedisciplineerd worden tassen ingepakt, slaapzaken geveegd, toiletgebouwen en keuken schoongemaakt en dan is het tijd om afscheid te nemen.
Wij gaan niet mee terug naar JJH foster home, maar naar ons onderkomen voor deze week elders in Alexandria, dus we worden door alle kids omhelsd en geknuffeld en kunnen pas gaan als we beloven snel langs te komen!!!
Een prachtig weekend, maar wat zijn wij blij dat we - na een terugtocht waar we zelfs giraffen, zebra's en impala's zien - een heerlijke douche kunnen nemen en in alle rust nog even kunnen zitten (internetten!!!). Dan wacht ons een bed en dáár zijn we echt aan toe!!

• 24 Februari 2015 - 20:15

Saskia B:

Klinkt als een leuk weekend voor de kinderen! Denk dat jullie uitgeteld waren;)

• 24 Februari 2015 - 21:52

Edith:

Wat een heerlijke ervaring! Ik ben weer even terug na het lezen van dit verhaal. En hoop later dit jaar weer mee te mogen. Genieten jullie nog maar heerlijk van de komende week! Liefs Edith

• 24 Februari 2015 - 23:28

Ans Eeltink:

Dag Christa, wat leuk om je verslagen te lezen, je bent zo ver weg , maar toch een beetje dichtbij op deze manier, die Afrikaanse kindertjes zijn wel gek op jullie zo te horen. Wat een dolle pret moet het voor hun geweest zijn zo aan de zee. Dan zijn de kindertjes hier toch maar verwend he! Vanavond gevolleybald , we waren met zijn tienen, dus aardige opkomst Jolanda was er ook weer na haar lange schouder/ nekblessure. Geniet maar lekker, want volgens mij vliegt de tijd voorbij. Lieve groeten

• 25 Februari 2015 - 08:18

Ellen Stapelkamp:

Hay Christa, weer een leuk verslag! Geniet al bij het lezen, laat staan als je daar ter plekke bent met al die kindertjes. Heb een paar foto's via Aletta gezien, zo lief.... Je roeping misgelopen? Ha, ha!
    Hoop dat jullie nieuwe onderkomen ook bevalt, lekker blijven genieten, groetjes

• 25 Februari 2015 - 09:40

Marjanna:

He Chris !

Wat schrijf je leuk over alles wat je mee maakt!
    Vast weer een hele belevenis ! Veel plezier met alle
    Kindertjes daar hoor!
    Groetjes Marjanna

• 25 Februari 2015 - 12:26

Alette:

Hoi zussie,

Wat heerlijk weer om je verslagen te lezen!! Leuk ook om af en toe ff te appen en vooral om fotootjes van je te krijgen....leuk beetje indruk van wat je daar "uitspookt"!!
    Best heftig alle verhalen en achtergronden, maar wat onwijs fijn om wat knuffels te kunnen uitdelen en lekker knutselen en ravotten met de kindjes.
    Heel vermoeiend ook maar de respons vergoed veel vermoed ik!!!
    Goeie week verder weer en tot horens, super dat je internetmomenten hebt :-)

liefs en knuffeltje, Alet

• 25 Februari 2015 - 17:01

Ilona:

Lieve Christa,

Wat leuk om weer wat van je te lezen!!
    Wat een mooie belevenis al zal je ook genoeg leed zien..... helaas..
    Inderdaad fijn dat je dan samen met Yvonne bent en er nog even over kunt praten.
    Wens je nog een hele fijne week daar en kijk uit naar het volgende verslag!!
    Liefs en kus ilona